[linux] Re: dual head

Casper Gielen casper op gielen.name
Vr Feb 25 12:05:01 CET 2011

Op 24-02-11 16:55, paai schreef:
> Hoi,
> ik heb een paar VGA monitors en VGA kaarten over en wil met dual head
> gaan spelen. Echter: al mijn PCs maken gebruik van integrated video. Ik
> heb links en rechts wat gelezen, maar ik weet niet goed hoe te beginnen,
> en of het gebruik van losse kaarten samen met integrated video
> ueberhaupt wel mogelijk is... Voorlopig gebeurt er niet veel en xrandr
> ziet maar een enkel screen,ook als ik instellingen in de BIOS verander.
> Kan ik het dan wel schudden, of mis ik nog iets?
In het algemeen is er weinig zinnigs over te zeggen, het is nogal
afhankelijk van wat voor kaarten en moederbord je hebt, maar mijn
ervaringen zijn niet bijzonder goed.
Je zou kunnen proberen met de hand een xorg.conf kunnen schrijven maar
dan moet je wel weten wat daar in moet (welke drivers je nodig hebt met
name).

Als je graag een dualhead wil (en dat kan ik iedereen aanbevelen) dan
zou ik drie tientjes investeren in een (nvidia) videokaart met twee
uitgangen (tenzij spelen met hardware een doel opzich is).

--
Casper Gielen