[linux] Re: dual head

Do Feb 24 20:06:04 CET 2011

Aldus schreef paai op Thu, Feb 24, 2011 at 04:55:21PM +0100:
> ik heb een paar VGA monitors en VGA kaarten over en wil met dual head
> gaan spelen. Echter: al mijn PCs maken gebruik van integrated video. Ik
> heb links en rechts wat gelezen, maar ik weet niet goed hoe te beginnen,
> en of het gebruik van losse kaarten samen met integrated video
> ueberhaupt wel mogelijk is... Voorlopig gebeurt er niet veel en xrandr
> ziet maar een enkel screen,ook als ik instellingen in de BIOS verander.

U kunt gewoon beginnen door de kaarten in vrije slots te steken. In
sommige gevallen is er een BIOS instelling nodig om de on-board video
chip uit te schakelen. U merkt snel genoeg op welke uitgang het
beeld verschijnt. Niet alle VGA kaarten zijn geschikt voor dual-head
gebruik (als ze na 2000 gemaakt zijn vermoedelijk wel) en de goede hebben
van zichzelf al twee beeldscherm aansluitingen.

Suc6,

Daniel
--

		People who bought this story also bought....