[linux] Help! Thunderbird werkt niet meer na veranderen password

Hans Paijmans J.J.Paijmans op uvt.nl
Ma Feb 28 11:10:28 CET 2011

Help!!!

De UvT is aan het migreren van novells Lyramail naar Exchange, en
daarvoor moest ik mijn password veranderen. Nu doet zich het volgende
grote probleem voor: nieuwe emails worden niet meer opgehaald.

Dus versturen gaat, oude emails lezen gaat. Van pure ellende heb ik
Thunderbird gewist en opnieuw ge"installeerd; daarna haalde hij de
eerste  keer wel alle emails op, maar daarna weer geen nieuwe meer.

Hulp van de automatiseringsafdeling krijg ik natuurlijk niet, daarbij
beweren ze bij hoog en bij laag dat ze nog niet aan Lyramail hebben
gezeten. Maar het probleem doet zich op twee PC's voor, waarvan er een
nog Thunderbird 2 draait, en de ander Thunderbird 3.

Een webtablet met de Android mailclient leest de nieuwe mails wel; de
N900 mailclient ziet echter helemaal niks meer, maar geeft ook geen
foutmelding.

Ik moet nu email lezen via webmail, wat een major pain is. Ik zoek me
wild naar een oplossing.

Paai