[linux] Re: Help! Thunderbird werkt niet meer na veranderen password

Ma Feb 28 11:55:02 CET 2011

Aldus schreef Hans Paijmans op Mon, Feb 28, 2011 at 11:10:28AM +0100:
> Help!!!

De eerste vraag is of Paai dit bericht zal kunnen lezen, zoals de
reakties op de 'dual head' vraag....

> De UvT is aan het migreren van novells Lyramail naar Exchange, en
> daarvoor moest ik mijn password veranderen. Nu doet zich het volgende
> grote probleem voor: nieuwe emails worden niet meer opgehaald.
>
> Dus versturen gaat, oude emails lezen gaat. Van pure ellende heb ik
> Thunderbird gewist en opnieuw ge"installeerd; daarna haalde hij de
> eerste  keer wel alle emails op, maar daarna weer geen nieuwe meer.

Relevante vraag: welk protocol werd hier gebruikt? POP3? IMAP?

> Hulp van de automatiseringsafdeling krijg ik natuurlijk niet, daarbij
> beweren ze bij hoog en bij laag dat ze nog niet aan Lyramail hebben
> gezeten. Maar het probleem doet zich op twee PC's voor, waarvan er een
> nog Thunderbird 2 draait, en de ander Thunderbird 3.
>
> Een webtablet met de Android mailclient leest de nieuwe mails wel; de
> N900 mailclient ziet echter helemaal niks meer, maar geeft ook geen
> foutmelding.

Misschien zou de oplossing bestaan uit porteren van die Android
mailclient naar uw desktop OS (Android is een OS met Google (i.p.v.
GNU) systeemsoftware op een Linux kernel).

> Ik moet nu email lezen via webmail, wat een major pain is. Ik zoek me
> wild naar een oplossing.
>
> Paai

Ik heb positieve ervaringen met het gebruik van Evolution onder Linux
als Exchange client (Microsoft propriƫtair protocol).

Suc6,

Daniel

--

		People who bought this story also bought....