[linux] Re: wintech disk-lezer

Za Jan 1 20:57:23 CET 2011

Aldus schreef paai op Sat, Jan 01, 2011 at 05:46:32PM +0100:
> Heren,
> ik heb hier een Wintech multi-purpose disklezer liggen. Het bestaat uit
> een soort dongle die je aan de ene kant in allerlei harde disks kunt
> duwen (IDE of SATA) plus voeding. Aan de andere kant een usb-kabel die
> je in je PC stopt. Het idee is dat je er losse drives aan kunt hangen.

Het gebruik van dit soort hardware is een beetje een gok.

> Onder Windows (VMware) zijn de drives zichtbaar als partities, maar
> omdat mijn drives allemaal als Linux drives zijn ge"installeerd, kunnen
> ze niet gelezen worden.

De verwijzing naar VMware maakt bovenstaande ambigu: is Windows het
gastheer OS en/of het gast OS? Zijn de drives zichtbaar in het gastheer
OS en/of het gast OS? Ik heb gehoord dat er een driver bestaat waarmee
je EXT3 bestandssystemen kunt lezen onder Windows.

> Onder Linux schijnt het niet te werken; dat wil zeggen: er wordt niets
> automatisch herkend of gemount. Mijn kennis van usb is hooguit middelmatig.

Als het niet automatisch gebeurt, werkt het dan wel handmatig?

In dat geval is uw kennis van USB nog altijd meer dan tien keer zo groot
als de mijne....

Het commando 'tail -50 /var/log/messages' kan nuttige aanwijzingen
opleveren, eventueel ook 'lsusb' of 'cat /proc/partitions'.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....