[linux] Hoe een wireless modem herkend te krijgen

Za Jan 8 19:27:29 CET 2011

Kort geleden heb ik een Medion motebook (de Akoya E1315, met daarin
een Realtek RTL8191SE en ook een HUAWEI Mobile) gekocht, en onder
Windows maakt die probleemloos contact met onze router (Een Fon 7170).
Echter, wanneer ik onder SuSE 11.3 een hardware listing maak staat
de draadloze 8191 er niet onder, al zit die wel aan boord. Is er
een truc om de modem zichtbaar te krijgen onder linux?  Anders heeft
het ook weinig zin de driver voor die modem te installeren.
Bij voorbaat dank
Julien