[linux] Re: Hoe krijg ik mijn monochrome laserprinter op gang vanaf de Linuxpartitie?

Ma Jan 17 10:42:47 CET 2011

On Sat, 15 Jan 2011 03:41:22 +0100, Bas Roufs wrote:
> Beste
allemaal

http://splix.sourceforge.net/

> Eerste resultaten van deze mogelijke
oplossingsrichting:
> * de Splix-driver (ppd-bestand) voor mijn
specifieke printer, de
> ML-1660 is er (nog) niet;
> * heb 6
verschillende SpliX andere drivers (.ppd-bestanden)
> geprobeerd, die
voor Samsung
> ML-1510, ML-1520, ML-1610, ML-1630, ML-1640, ML-1710.
>

> Ze leverden allemaal hetzelfde resultaat op:
> * elke printcommando
brengt de printer in beweging;
> * het papier wordt er doorheen gehaald,
maar blijft wit - geen print dus!
> Er zijn meer mensen met hetzelfde
probleem. Zie:

https://sourceforge.net/projects/splix/forums/forum/605558/topic/3755533

Enig idee voor een volgende stap om de printer echt aan de praat te
krijgen?

Pak je creditcard en betaalde SPLIX auteur om de driver voor
je te schrijven. Als de SPLIX auteur expliciet aangeeft dat de 166x
serie nog niet ondersteund wordt is het zinloos om toch met die driver
te gaan hannesen. Maar wellicht dat een financiele injectie er voor kan
zorgen dat e.e.a. sneller geschreven wordt?

Hugo.

--

hvdkooij op vanderkooij.org http://hugo.vanderkooij.org/
PGP/GPG? Use: