[linux] Android en IPv6

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Wo Jan 19 15:27:06 CET 2011

Hey Group,
Een Android vraagje, is Linux, maar mocht deze vraag ergens anders beter op
zijn plek zijn,
dan hoor ik dat graag....

Nu heb ik in mijn thuissituatie een Hurricane Electric ipv6 tunnel op mijn
Linux machine.
Ik wil ook een ipv6 tunnel op mijn Android Linux telefoon zetten. Hoe pak ik
zoiets aan?

Eigenlijk wilde ik het in twee stapjes doen. Eerst een tunnell op mijn
laptop via mijn telefoon.
Dan eens verder kijken of ik ook de tunnel op de telefoon kan krijgen. Dus
beginnen met het eerste:

Ik kan mijn laptop via thetering toegang tot internet
geven via mijn android telefoon. Ik wil eerst mijn tunnel laten lopen via
mijn android toestel,
waarbij de hurricane electric tunnel dus op mijn laptop staat, en deze
gebuik maakt van
Android als mijn default gateway.

Het eerste probleem waar ik tegenaan loop is dat bij het aanmaken van de
tunnel, HE klaagt dat mijn
Android toestels IP niet pingbaar is. ICMP requests worden dus geblokkeerd.
Ligt dit dan zeker weten aan
de 'firewall' instellingen op mijn Android, of kan dit ook geblokkeerd
worden ergens verder upstream bij
de provider die mijn telefoon uiteindelijk op internet zet (t-mobile).

Een nmap naar mijn telefoon geeft:

Not shown: 937 filtered ports
PORT      STATE  SERVICE
20/tcp    closed ftp-data
21/tcp    closed ftp
25/tcp    closed smtp
80/tcp    closed http
10009/tcp closed unknown10010/tcp closed unknown

Oftewel alles gefiltert. Gebeurd dit filteren op mijn telefoon, of zou dit
ook al bij T-Mobile kunnen gebeuren?

--
Robin van Leeuwen   |   http://www.rldsoftware.nl   |   Public Key:
http://www.rldsoftware.nl/key.txt