[linux] Re: Android en IPv6

Casper Gielen casper-nllgg op gielen.name
Wo Jan 19 15:49:59 CET 2011

Op 19-01-11 15:27, Robin van Leeuwen schreef:
> Het eerste probleem waar ik tegenaan loop is dat bij het aanmaken van de
> tunnel, HE klaagt dat mijn
> Android toestels IP niet pingbaar is. ICMP requests worden dus geblokkeerd.
> Ligt dit dan zeker weten aan
> de 'firewall' instellingen op mijn Android, of kan dit ook geblokkeerd
> worden ergens verder upstream bij
> de provider die mijn telefoon uiteindelijk op internet zet (t-mobile).
>
> Een nmap naar mijn telefoon geeft:
>

> Not shown: 937 filtered ports
> PORT      STATE  SERVICE
> 20/tcp    closed ftp-data
> 21/tcp    closed ftp
> [...]

Beide zijn mogelijk, en het zou me niet verbazen als beide het doen.
Vanaf waar doe je die nmap? (Ik neem aan van buiten het t-mobile netwerk).
Sluit je laptop en telefoon eens op elkaar aan en doe dan een nmap vanaf
je laptop. Dan heb je niks te maken met het netwerk van t-mobile. Als
het dan wel werkt dan weet je dat t-mobile het probleem is. Als het dan
ook niet werkt moet je het probleem in je telefoon zelf zoeken.

Ik verwacht dat t-mobile aan filtering doet. (Telefoon)providers vinden
het helemaal niks dat je zelf iets aanbiedt, dat zien ze als
concurrentie voor hun eigen diensten en verspilling van bandbreedte.
--
Casper