[linux] Re: Android en IPv6

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Wo Jan 19 20:06:22 CET 2011

Op 19 januari 2011 17:13 schreef Robin van Leeuwen <
robinvanleeuwen op gmail.com> het volgende:
> Op 19 januari 2011 16:26 schreef Casper Gielen <casper op gielen.name> het
> volgende:

> De off-list , ging per ongeluk :-). In mijn thuissituatie heb ik een
> linksys router die proto 41 niet doorlaat.
> Mijn IPv6 tunnel werkt in principe wel alleen hij ging semi-periodiek een
> tijdje onderuit, althans was
> niet bereikbaar. Ik heb toen contact gehad met de HE helpdesk en die zeiden
> dat dat soort problemen
> inderdaad kunnen voorkomen als proto41 geblokkeerd wordt, het schijnt dan
> een soort hit-and-miss situatie
> [...]

Contact gehad met HE, en er zijn maar twee dingen echt nodig: ongefilterd
protocol 41, en een ICMP reply.
Zonder die twee dingen geen tunnel. De protocol 41 voor de tunnel. De ping
om niet actieve tunnels weer
te verwijderen, dat is hun policy. Maargoed die ICMP is dus echt nodig, en
dat gaat hem niet worden.

--
Robin van Leeuwen   |   http://www.rldsoftware.nl   |   Public Key:
http://www.rldsoftware.nl/key.txt