[linux] Re: Android en IPv6

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Wo Jan 19 17:13:41 CET 2011

Op 19 januari 2011 16:26 schreef Casper Gielen <casper op gielen.name> het
volgende:

> Ik weet niet of je opzettelijk off-list reply'de of niet,
> maar voel je vrij om naar de lijst te antwoorden.
>
> Ik denk dat t-moblie nog veel meer blokkeert (specifiek protocol 41)
> en dat je niks opschiet met ICMP doorlaten.
> Ik hoop dat ik ongelijk heb.

De off-list , ging per ongeluk :-). In mijn thuissituatie heb ik een linksys
router die proto 41 niet doorlaat.
Mijn IPv6 tunnel werkt in principe wel alleen hij ging semi-periodiek een
tijdje onderuit, althans was
niet bereikbaar. Ik heb toen contact gehad met de HE helpdesk en die zeiden
dat dat soort problemen
inderdaad kunnen voorkomen als proto41 geblokkeerd wordt, het schijnt dan
een soort hit-and-miss situatie
te worden waarbij vanuit HE tunnelstabiliteit niet gegarandeerd kan worden.
Maar in principe werkt het bij
mij wel.

Maar en zijn andere mogelijkheden blijbaar:

wikipedia:
----
The direct encapsulation of IPv6 datagrams within IPv4 packets is indicated
by IP protocol number 41. IPv6 can also be encapsulated within UDP packets
e.g. in order to cross a router or NAT device that blocks protocol 41
traffic. Other encapsulation schemes, such as used in AYIYA or GRE, are also
popular.
----

Dus een Android AYIYA client , (was AICCU niet een ayiya client voor
Linux?), daarmee zou het dan moeten kunnen via SixXS ipv HE
mits alle andere firewall probleempjes opgelost kunnen worden...

--
Robin van Leeuwen   |   http://www.rldsoftware.nl   |   Public Key:
http://www.rldsoftware.nl/key.txt