[linux] Wie kan mij een "smartphone" aanbevelen die makkelijk info kan uitwisselen met Linux?

Bas Roufs basroufs op gmail.com
Di Jan 25 20:26:57 CET 2011

Beste mensen

Momenteel ben ik op zoek naar een "smartphone" tot max. €200 incl.
BTW. Het apparaat:....
* moet op zijn minst makkelijk gegevens kunnen uitwisselen met een
Linux distro, in mijn geval Kubuntu 10.10;
* moet in staat zijn adressen/ contacten te importeren en exporteren
via vCard, Google en op andere geëigende manieren;
* is, indien haalbaar, synchroniseerbaar met de adresboeken en
agenda's van "Kontact";
* moet als een soort modem een internetverbinding kunnen delen met een
laptop - via USB, WIFI of Bluethooth ("thethering");
Wie kan mij één of meer toestellen aanbevelen die geheel of zoveel
mogelijk voldoen aan de bovenstaande profielschets?

Eén van de toestellen die ik overweeg is een "HTC Wildfire A3333".
Specificaties in het kort:
http://www.mobiles-world.com/mobile-phone/htc/htc-wildfire-a3333-2gb-unlocked-mobile-phone-black-brown
Is er iemand die met dat toestel ervaring heeft in relatie tot Linux
en eventueel Kontact?

Groet, dank,

Bas Roufs

=========