[linux] Re: Wie kan mij een "smartphone" aanbevelen die makkelijk info kan uitwisselen met Linux?

Richard ml op radoeka.nl
Di Jan 25 21:24:20 CET 2011

Hoi Bas,

Op dinsdag 25 januari 2011 20:26:57 schreef Bas Roufs:
> Momenteel ben ik op zoek naar een "smartphone" tot max. €200 incl.
> BTW. Het apparaat:....
> * moet op zijn minst makkelijk gegevens kunnen uitwisselen met een
> Linux distro, in mijn geval Kubuntu 10.10;
> * moet in staat zijn adressen/ contacten te importeren en exporteren
> via vCard, Google en op andere geëigende manieren;
> * is, indien haalbaar, synchroniseerbaar met de adresboeken en
> agenda's van "Kontact";
> * moet als een soort modem een internetverbinding kunnen delen met een
> laptop - via USB, WIFI of Bluethooth ("thethering");
> [...]

misschien heb je iets aan dit tabeltje:
http://wiki.kolab.org/Z_push#Clients

Kolab is a groupware server, which communicates with many clients, although
the best one supported is Kontact.

--
Richard