[linux] Re: ABN-Amro identifier via USB

Casper Gielen casper-nllgg op gielen.name
Do Jul 7 12:55:14 CEST 2011

Op 07-07-11 01:03, hans rood schreef:
> Daar zit, op het eerste gezicht, wat in. Alhoewel...
> - ik moet nog steeds mijn pinkaart laden en mijn pincode intikken
>    ---Oeps, dat zou dan wel moeten vóórdat ik de usb-verbinding maak...
>    --- Je hebt gelijk geloof ik!
> - Voor zakelijke accounts gaat het al jaren lang zo, het simpele
> apparaatje zou dus best goed beveiligd kunnen zijn, toch?

Dat zou kunnen, maar zeker weet je het nooit. Als het ding met een kabel
aan je PC is verbonden bestaat (in theorie) altijd de mogelijkheid dat
je dat kastje op een of andere manier kan beinvloeden.
Of de extra moeite die je daardoor moet nemen de moeite waard is, is een
persoonlijke vraag. Ik heb ook geen sloten op mijn broekzakken.
--
Casper Gielen