[linux] Re: Aanpassen pxeboot

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Ma Jun 6 08:11:48 CEST 2011

Op 5 juni 2011 22:40 heeft Robin van Leeuwen
<robinvanleeuwen op gmail.com> het volgende geschreven:
> Hallo groep,
>
> Ik heb een pxeboot image van een novell server nu wil ik hieraan sshfs
> toevoegen.

  Toevoeging: de novell images zijn images gebaseerd op SuSE linux.

> Hoe moet ik dit aanpakken?
>
> Ik heb een root image die ik kan mounten, hoe voeg ik hier nu (liefst
> vanaf een debian systeem)
> sshfs aan toe?

Toevoeging: simpelweg de sshfs-rpm uitpakken en de sshfs binary kopieeren
in de rootimage geeft natuurlijk dependancy problemen, omdat ik op een debian
systeem zit is het lastig om de (rpm) dependancies goed te inventariseren en op
te lossen.

Is het een oplossing om het geheel static-linked te compileren op mijn
debian systeem
en vervolgens in de suse-root image te plaaten?

Of loop ik dan nog steeds tegen dependancies op omdat sshfs ook static
gecompileerd
nog gebruik maakt van programmatuur van derden?