[linux] Re: Aanpassen pxeboot

Casper Gielen casper-nllgg op gielen.name
Ma Jun 6 09:56:40 CEST 2011

Op 06-06-11 08:11, Robin van Leeuwen schreef:
> Toevoeging: simpelweg de sshfs-rpm uitpakken en de sshfs binary kopieeren
> in de rootimage geeft natuurlijk dependancy problemen, omdat ik op een debian
> systeem zit is het lastig om de (rpm) dependancies goed te inventariseren en op
> te lossen.

Je zou kunnen proberen om Suse/Novell in een virtuele machine te
installeren. Dan kun je de RPM installeren en kijken wat voor andere
RPMs worden binnengehaald.

Overigens lijkt sshfs me nog niet eens zo'n heel ingewikkeld pakket wat
betreft dependencies. Op mijn Debian systeem:

Depends: libc6 (>= 2.7-1), libfuse2 (>= 2.6), libglib2.0-0 (>= 2.12.0),
fuse-utils (>= 2.7), openssh-client (>= 1:4.6p1-1)

Dus je hebt nodig, libc, glib, openssh en fuse.
Die eerste drie zijn zo standaard dat ze vast al in het image zitten.
Dan blijft fuse over. Er bestaat een kans dat het ook al in dat image
zit maar ik verwacht het niet. Fuse heeft (op mijn Debian systeem) geen
interessante dependencies.

Ik denk dat het genoeg is om wat Fuse RPMs te zoeken en die er bij te
zetten, meer heb je denk ik niet nodig.
--
Casper Gielen