[linux] Re: Aanpassen pxeboot

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Di Jun 7 15:05:45 CEST 2011

Op 6 juni 2011 09:56 heeft Casper Gielen <casper-nllgg op gielen.name>
het volgende geschreven:

> Je zou kunnen proberen om Suse/Novell in een virtuele machine te
> installeren. Dan kun je de RPM installeren en kijken wat voor andere
> RPMs worden binnengehaald.
> Overigens lijkt sshfs me nog niet eens zo'n heel ingewikkeld pakket wat
> betreft dependencies. Op mijn Debian systeem:
> Depends: libc6 (>= 2.7-1), libfuse2 (>= 2.6), libglib2.0-0 (>= 2.12.0),
> fuse-utils (>= 2.7), openssh-client (>= 1:4.6p1-1)

Zo gelukt... heb inderdaad opensuse even ge-virtualboxed en met behulp van ldd
gekeken welke libraries misten als ik sshfs er gewoon bij zette.

Al met al zijn het nog wel wat pakketjes geworden die erbij kwamen,
voor de geinterreseerden
en het historisch archief ;-) :

keyutils-libs-1.3-4.1.i586.rpm
krb5-1.8.3-15.1.i586.rpm
libblkid1-2.19-3.6.1.i586.rpm
libcap2-2.19-8.1.i586.rpm
libfuse2-2.8.5-5.1.i586.rpm
libglib-2_0-0-2.28.0-3.6.1.i586.rpm
libgthread-2_0-0-2.28.0-3.6.1.i586.rpm
libmount1-2.19-3.6.1.i586.rpm
libopenssl1_0_0-1.0.0c-17.1.i586.rpm
libpth20-2.0.7-124.1.i586.rpm
libuuid1-2.19-3.6.1.i586.rpm
openssh-5.8p1-4.1.i586.rpm
sshfs-2.2-8.1.i586.rpm

> Dus je hebt nodig, libc, glib, openssh en fuse.
> Die eerste drie zijn zo standaard dat ze vast al in het image zitten.
> Dan blijft fuse over. Er bestaat een kans dat het ook al in dat image
> zit maar ik verwacht het niet. Fuse heeft (op mijn Debian systeem) geen
> interessante dependencies.

en dan zaten er inderdaad al een aantal standaard in...

Thanks!

gr,

Robin van Leeuwen   |   http://www.rldsoftware.nl   |   Public Key:
http://www.rldsoftware.nl/key.txt