[linux] Re: overdreven anti-spam maatregelen op de lijst?

Rutger van Sleen djslash op djslash.org
Do Jun 9 14:48:15 CEST 2011

On Thu, June 9, 2011 14:11, Johan Wevers wrote:
> Betekent dat dat de mailinglist geen mail van prive mailservers
> accepteert? Je ziet dat steeds meer als anti-spam maatregel maar dat
> lijkt me op deze lijst toch overdreven. En ja, ik weet dat ik kan
> relayen via Xs4all maar nu kan ik onder de dataretentie wet uitkomen.

Nee, dat betekent niet dat de nllgg mailserver andere mailservers
'discrimineert'. Jouw e-mailbericht voldeed echter aan een aantal vereisten
waar Spamassassin naar kijkt en een score geeft aan het bericht. Is deze score
te hoog, dan wordt de mail als spam gezien en dus geblokkeerd. Dat is weinig
overdreven, want de mailserver krijgt bakken met spam binnen.

Zonder het originele bericht kan ik niet percies zeggen wat er zoal in de
headers van jouw bericht stond.

De mailserver heeft dit in de logs staan:

Groeten,

--
Rutger van Sleen - http://djslash.org/
   https://identi.ca/rvs - https://twitter.com/rvansleen