[linux] xs4all, IPv6 en mail versturen met evolution?

Jurgen Kramer gtmkramer op xs4all.nl
Di Jun 14 08:25:18 CEST 2011

Ik heb sinds kort IPv6 (native) geactiveerd. Het werkt allemaal prima
behalve het versturen van mail met Evolution. Ik verstuur mail via
mail.xs4all.nl die heeft netjes zowel een IPv4 als IPv6 adres, echter op
het IPv6 adres wordt niet geluisterd op poort 25. Na contact met de
xs4all helpdesk (na al mijn jaren bij xs4all nog nooit nodig gehad)
blijkt dat mail via IPv6 nog niet aan staat ivm het ontbreken van goede
antispam e.d.

Is er een manier om Evolution of anders in Linux zelf er voor te zorgen
dat mail direct via IPv4 wordt gestuurd?

Groet,
Jurgen