[linux] Re: xs4all, IPv6 en mail versturen met evolution?

Marcel Nijenhof marceln op pion.xs4all.nl
Di Jun 14 23:31:48 CEST 2011

On Tue, 2011-06-14 at 08:25 +0200, Jurgen Kramer wrote:

> Na contact met de xs4all helpdesk (na al mijn jaren bij xs4all nog
> nooit nodig gehad) blijkt dat mail via IPv6 nog niet aan staat ivm het
> ontbreken van goede antispam e.d.

Wat heb jij als uitgaande email server ingesteld.

Als ik kijk na de dns entries voor smtp.xs4all.nl dan is daar geen IPv6
address voor gepubliceerd:

  [marceln op dame ~]$ host smtp.xs4all.nl
  smtp.xs4all.nl has address 194.109.6.51
  smtp.xs4all.nl mail is handled by 10 smtp.xs4all.nl.
  [marceln op dame ~]$ host -t AAAA smtp.xs4all.nl
  smtp.xs4all.nl has no AAAA record

Hierdoor connect je automatisch over IPv4

--
Marcel Nijenhof
marceln op pion.xs4all.nl