[linux] Re: WINE

arjan op socialdefect.nl arjan op socialdefect.nl
Wo Jun 29 10:17:48 CEST 2011

> Ik wil een groot .docx bestand lezen, waarin correcties zijn
> aangebracht. OpenOffice noch LibreOffice is in staat dit bestand goed
> weer te geven. Het wordt wel ingeladen, maar dan gebeuren er dingen, die
> in MSWord niet aan de orde zijn. Er valt niet mee te werken.
>
> Zou ik via WINE onder Ubuntu 11.04 een recente versie van MSWord kunnen
> draaien? Zijn daar ervaringen mee? Gaat dat echt goed in al zijn
> mogelijkheden?
>
> Dick Kampman
> dkampman op xs4all.nl

Voordat je overhaast dure schijfjes gaat aanschaffen probeer eerst nog
even de demo van Yozo office. Die heeft een hele goede ondersteuning voor
MSoffice bestanden en draait native onder Linux.  Heb het laatst ook zelf
geinstalleerd om een of ander template type van MSoffice te kunnen openen
omdat het UWV die rommel zo nodig moet versprijden en je zo afdwingt om je
formulier in te vullen met Word of ander not-so-free programma.

Een overzicht van de mogelijkheden, versies en prijzen vind je op:
http://www.yozooffice.com/

Groeten, arjan