[linux] Re: WINE + MS Office

jjc whoisjjc op yahoo.com
Wo Jun 22 22:04:57 CEST 2011

Mijn ervaringen met MS Office onder WINE zijn positief. Mijn vrouw werkt dagelijks met MS-documenten met "wijzigingen tonen aan" en dat gaat het inderdaad toch niet altijd goed met Libreoffice, vooral niet als er veel opmaak is. Onder WINE dus wel. Wel moet je ttf-mscorefonts installeren.

Gaat MS Office goed in *al* zijn mogelijkheden? Nee, ik geloof het niet, maar onder Windows is me dat ook zelden gelukt. ;-)

Een andere optie is nog online converteren, bijvoorbeeld via http://zamzar.com/ van .docx naar .odt (en weer terug indien gewenst).

Als het wat mag kosten kun je Crossover proberen, http://www.codeweavers.com/ wat is WINE dat er leuker uitziet en waarbij je ondersteuning kunt krijgen. Maar zoals gezegd, ik red het wel met Ubuntu, WINE en MS Office.

succes,

John