[linux] Re: Hoe een wireless modem herkend te krijgen ....... opgelost

Do Mrt 10 11:42:43 CET 2011

On 01/10/11 09:38, Peter Vollebregt wrote:

> Met deze twee links kan je er misschien uitkomen?
>  In beide krijgen ze het aan de praat. De details heb ik niet allemaal
> uitgeplozen.
>
> Het lijkt een kwestie van een kernel module installeren
> (rtl8192se-kmp-desktop)
> http://forums.opensuse.org/deutsch-german/hilfe-und-helfen/netzwerk/wireless/450478-realtek-rtl8191se-wlan-funktioniert-nicht.html
> (zal wel afgebroken worden in tekst - lang leve html!)
>
> En hier in het engels meer uitleg over de driver zelf installeren
> [...]

Er is nogal wat tijd verlopen sinds de oorspronkelijke vraag, en daarop
komende antwoorden. Met die antwoorden kwam ik er toen niet uit, en ik
had het zo'n beetje opgegeven.  Tot een kennis van mij bleef herhalen
dat het toch moest kunnen, en hij het bij hem thuis probeerde, En met
succes!: het lukte hem met de Knetworkmanager. De K zal er wel voor
PR-redenen aan zijn toegevoegd (KDE), want in het wijdere linux-land heb
je ook networkmanager.
Maar die staat niet op mijn SuSE-schijf ;-). Dit late bericht nog als
hulp voor anderen die mogelijk ook hun RTL8??? niet aan de praat krijgen.

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl