[linux] regular expressions in OOo calc

Dion Dresschers dion.dresschers op gmail.com
Do Mrt 17 09:29:15 CET 2011

dit is mijn eerste post, ik heb nog nooit een mailinglist ontvangen. hoewel
ik wel gesubscribed moet zijn
ps: gezeik over niet goed gebruik van de mailinglijst ZONDER het goede
antwoord erbij, worden direct genegeerd :D :P

ik wil in een kolom in ooo calc zoeken hoevaak een bepaald karakter
voorkomt.
dit probeer ik te doen met een regular expression.

vreemdgenoeg kan ik het antwoord nergens op internet vinden, terwijl het zo
eenvoudig lijkt.

bv van colom A1 t/m A30 wil ik zoeken hoevaak het karakter 'a' voorkomt

dit doe ik met

=COUNTIF(A1:A30,"a")

echter werkt dit geheel naar wens aangezien deze alleen een 'count' geeft
bij velden met slechts EEN caracter, bij velden met meerdere caracters werkt
dit niet (bv bij 'abc')

Deze werkt ook niet =COUNTIF(A1:A30,['a'])

heeft iemand het antwoord?