[linux] Re: Oude WP8 files, wat nu?

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Di mei 31 01:14:41 CEST 2011

On Mon, 30 May 2011, joop g wrote:

>On Monday 30 May 2011 19:46:18 Hans de Goede wrote:
>> Hoi,
>>
>> On 05/30/2011 07:38 PM, joop g wrote:
>> > Hoi, ik heb ergens wat oude WP8 files opgehaald, maar ik heb al in geen
>> > tijden meer WP8 gedraaid. Ik had de bestanden nog wel ergens, maar ik
>> > krijg ze niet aan de praat. Ik meen me te herinneren dat het een
>> > librarykwestie was, maar ook ldd geeft alleen "No such file or
>> > directory", wat me niet veel verder helpt.
>>
>> Nu such file or directory duid er op dat de oude linux wp waarschijnlijk
>> nog met libc versie 5 werkt, ipv glibc. De binary gaat dan op zoek naar
>> /lib/ld-linux.so.1 ipv /lib/ld-linux.so.2
>
>Ik was al in die richting aan het zoeken, alleen liet ldd me in de steek. Met
>less zag ik inderdaad ld-linux-so.1 staan; die heb ik toen in /lib
>toegevoegd. Daarna kreeg ik nog een paar "missing" berichten, dit keer wel
>met naam. Maar tenslotte kreeg ik
>/opt/wp8/wpbin/xwp: can't handle reloc type <NULL>
>... en daar houdt het nu even op.

Slackware 8.0 was de laatste slackware waar libc5 nog werd meegeleverd.
En ook daar was die al verhuisd uit de slackware/a serie naar
pasture/libc5-attic. In pasture/libc5-attic vind je ook ld.so 1.9.9
en libc5x. Ik denk dat je alle drie die packages nodig hebt.

PACKAGE NAME:  ldso.tgz
PACKAGE LOCATION:  ./pasture/libc5-attic
PACKAGE SIZE (compressed):  196 K
PACKAGE SIZE (uncompressed):  470 K
PACKAGE DESCRIPTION:
ldso:     ld.so 1.9.9, the dynamic linker/loader
ldso:
ldso:     ld.so completes the final process of linking all necessary references
ldso:     to sharable objects and unreferenced symbols in an impure executable,
ldso:     (usually a dynamically linked executable), to produce a runnable file.
ldso:     Nearly all Linux binaries are 'incomplete' and require further linking
ldso:     at run time. ld.so's job is thus to complete the linking process
ldso:     started at compilation. ld.so was written by David Engel,
ldso:     Eric Youngdale, Peter MacDonald, Hongjiu Lu, Linus Torvalds,
ldso:     Lars Wirzenius and Mitch D'Souza.
ldso:

PACKAGE NAME:  libc5.tgz
PACKAGE LOCATION:  ./pasture/libc5-attic
PACKAGE SIZE (compressed):  958 K
PACKAGE SIZE (uncompressed):  2580 K
PACKAGE DESCRIPTION:
libc5:    Linux libc5 ELF shared libraries
libc5:
libc5:    These libraries, found in /usr/i386-slackware-linux-gnulibc1/lib, are
libc5:    needed to run pre-glibc Linux ELF binaries.
libc5:

PACKAGE NAME:  libc5x.tgz
PACKAGE LOCATION:  ./pasture/libc5-attic
PACKAGE SIZE (compressed):  838 K
PACKAGE SIZE (uncompressed):  2000 K
PACKAGE DESCRIPTION:
libc5x:   ELF libc5 shared libraries from XFree86 3.3.3.1.
libc5x:
libc5x:   This package adds libICE.so.6.3, libPEX5.so.6.0, libSM.so.6.0,
libc5x:   libX11.so.6.1, libXIE.so.6.0, libXaw.so.6.1, libXaw3d.so.6.1,
libc5x:   libXext.so.6.3, libXi.so.6.0, libXmu.so.6.0, libXp.so.6.2,
libc5x:   libXpm.so.4.11, libXt.so.6.0, and libXtst.so.6.1 to your
libc5x:   /usr/i386-slackware-linux-gnulibc1/lib directory.  These are used
libc5x:   for running X binaries linked with Linux libc5, which is being
libc5x:   phased out.  There are still a lot of these binaries around.
libc5x:

Op het eerste oog is http://slackware.cs.utah.edu/pub/slackware/
behoorlijk compleet voor wat betreft dat historische slackware spul.

Misschien is deze link ook nog nuttig:
http://tldp.org/FAQ/WordPerfect-Linux-FAQ/index.html

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica Rijnhuizen, Nieuwegein