[linux] Re: wget in script

Fred Mobach fred op mobach.nl
Ma Nov 7 14:40:42 CET 2011

On Monday 07 November 2011 13:27:33 Hans Paijmans wrote:

> wget is een niet-interactieve applicatie om websites te downloaden.
> Het vervelende
> daarbij is dat als je het gewoon in een script gebruikt, dat dan de
> eerstvolgende regel
> wordt uitgevoerd voordat wget klaar is.
> Hoe kun je een script vertellen dat het eerst moet wchten tot wget is
> afgesloten tot
> het verder kan?

Geen idee waarom dat bij jou gebeurd, ik gebruik wget al jaren zonder
daar ooit iets van gemerkt te hebben. Welke commandline opties gebruik
je voor wget?

Voorbeeld van een toepassing hier:
 OPTIONS="--no-host-directories --no-verbose --no-parent --passive-ftp
   --continue --mirror"
 LIMITS="--limit-rate=25K"
 wget --cut-dirs=7 $OPTIONS $LIMITS \
      http://virbl.bit.nl/rbldnsd-virbl.dnsbl.bit.nl 2>&1
(andere voorbeelden halen complete directory structuren op).
--
Fred Mobach
website : https://fred.mobach.nl