[linux] usb-midi

dick kampman dkampman op xs4all.nl
Di Nov 15 16:12:05 CET 2011

Ik wil vanuit een laptop met een C-progje een midi-message naar een
midi-instrument zenden. Ik werk onder Fedora 15. Midi-communicatie met
Rosengarden werkt goed.

Nadat ik de "MIDIMATE II" usb-kabel aansloot verscheen met lsmod
"snd-usb-audio". Dat is de vereiste module. In /dev/snd verscheen dan
"midiC1D0". Ik neem aan dat dit het vereiste midi-device is.

Als ik vanuit een C-progje dit midi-device open() en een note-on message
naar dit device write(), zou het midi-instrument een toontje moeten
maken, dacht ik. Maar neen. Bestaan er op dit punt ervaringen of info?
Kan ik op de klassieke Unix C-manier usb-devices openen en readwriten?

Dick Kampman
dkampman op xs4all.nl