[linux] Re: Even een vraagje over VIOP

Wo Sep 14 09:32:29 CEST 2011

Aldus schreef Harold Knibbe op Wed, Sep 14, 2011 at 06:34:42AM +0200:
> Beste Linux gebruikers,
>
> Ik gebruik A.M.S.N. voor het chatten met Windows gebruikers.
> Nou heb ik ook mensen in het buitenland zitten en dat is nogal duur om die te
> bellen.
> Wat ik graag zou willen is met de webcam en mijn stem contact te hebben met de
> andere kant (volgens mij heet dat VIOP).

Voice over Internet Protocol is een manier om te telefoneren over het
Internet. Het kan met een Linux computer, maar een hardware telefoon
is handiger. Je hebt een (goedkoop) abonnement nodig om te telefoneren
met gebruikers op het vaste (analoog of ISDN) of mobiele (GSM)
telefoonnet.

Skype is een andere manier om over het Internet te praten met andere Skype
gebruikers (gratis) en personen op het telefoonnet (betaald).

aMSN is een programma waarmee je met Microsoft Messenger gebruikers kunt
chatten.
http://amsn.sourceforge.net/wiki/tiki-index.php?page=Frequently+Asked+Questions

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....