[linux] Advies bij simpel FOSS boekhoudprogramma

arjan op socialdefect.nl arjan op socialdefect.nl
Vr Sep 23 19:49:29 CEST 2011

Hoi allemaal,

Ik ben momenteel bezig met de voorbereidingen om een bedrijfje te beginnen
in maatwerk distributies en hosting. Nou ben ik nog op zoek naar een
programma om mijn boekhouding in bij te houden maar het aanbod is wat
overweldigend. Ook heb ik 16 jaar geleden voor het laatst een complete
boekhouding bijgehouden en ben ik dus niet meer helemaal thuis in het
wereldje gezien het toen nog werkte met balansboekjes van 4 gulden die je
bij de Bruna kon halen....

Ik ben op zoek naar een programma wat ten eerste gemakkelijk is en
Nederlandse BTW instellingen heeft. Liefst ook iets wat ik op een server
kan installeren en werkt met elk OS/browser. Het belangrijkste is dat ik
er geautomatiseerd rekeningen mee kan aanmaken voor periodieke betalingen
en dat ik er een goede basis administratie mee kan onderhouden zonder dat
ik mezelf eerst mag gaan heropleiden. Geld heb ik helemaal niet dus ik kan
op het moment alleen iets met gratis open source programma's.

Groeten, Arjan