[linux] Re: voor printer benodigde usb-libs niet gevonden, al waren ze wel ge-installeerd

Der cl3m0t op gmail.com
Za Apr 7 21:18:26 CEST 2012

Op 07-04-12 19:37, Julien Michielsen schreef:
> Ik heb een nieuwe HP laserprinter gekocht, en de installatie daarvan
> mislukt vanwege een lib die niet aanwezig zou zijn.
> Voor installatie gebruik ik het HP-pakket hplip-3.11.12. Daarin zit de
> check.py routine, en die zegt o.a.
> Checking for dependency: libusb - USB library...
> error: NOT FOUND! This is a REQUIRED dependency. Please make sure that
> this dependency is installed before installing or running HPLIP.
> ...[knip]
> De betreffende hplip-installatie houdt er voortijdig mee op wanneer
> [...]
Je mist usb.h; die zou zitten in de package libusb-compat-devel in Yast.
Zie voor uitleg van de hp-check bug:

Zie ook post #8:
http://forums.opensuse.org/english/get-technical-help-here/applications/470533-hplip-hp-toolbox-wont-start.html

Derry