[linux] Re: visual studio en finite volume methods!

Do Apr 12 21:53:56 CEST 2012

Aldus schreef hansrood op Thu, Apr 12, 2012 at 04:20:42PM +0200:
> Bij deze vraag ik aandacht voor het volgende:
>
> Een clubje natuurkundeleraren/programmeurs? is bezig met een programma
> om partieele differentiaalvergelijkingen te visualiseren met het doel om
> een nieuw vak te inrtoduceren en het voorbereidend onderwijs. Voorwaar
> geen bescheiden ambitie!
>
> Ze zoeken daarbij advies/assistentie voor een port naar Linux. Maandag
> a.s. krijg ik thuis (gouda) een demo. Ik weet niks van MS Visual Studio
> of vervangers voor Linux, hellup!
>
> Is er iemand die hier iets over kan zeggen?, belangstelling heeft om op
> [...]

Dat klinkt natuurlijk erg interessant: Hans Rood krijgt als eerste
Nederland de topgeheime Linux versie van Microsoft Visual Studio te
zien. Ik denk dat de onderstaande informatie juist is:
http://social.msdn.microsoft.com/Forums/eu/vssetup/thread/ecce2433-875c-49b1-803f-f57894e01495

Ik heb wat ervaring met C programmeren op Linux en Windows....
(en nog altijd niet klaar met het bridge progje van Julien M.)

Visual Studio is een 'Interactive Development Environment' voor
een aantal compilers van Microsoft op Windows NT. Of die op Linux
draait is minder belangrijk. De vraag is meer hoe je de broncode
van de applicatie kunt porteren van Windows naar Linux. Zolang de
code zich strikt aan de Standard C library houdt, is ze ook portabel,
maar de kans daarop is niet groot. Hierboven staat trouwens niet
eens in welke taal het bedoelde programma geschreven is; als dat C#
is, is er met Mono misschien wat te doen.

Kortom, het zou een lastige klus kunnen worden, helemaal afhankelijk
van hoe het geschreven is en in hoeverre we de gebruiker willen
dwingen Wine of zo te installeren.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth.