[linux] Re: visual studio en finite volume methods!

Hans de Goede j.w.r.degoede op gmail.com
Do Apr 12 16:42:49 CEST 2012

Hoi,

On 04/12/2012 04:20 PM, hansrood wrote:
> Bij deze vraag ik aandacht voor het volgende:
>
> Een clubje natuurkundeleraren/programmeurs? is bezig met een programma
> om partieele differentiaalvergelijkingen te visualiseren met het doel om
> een nieuw vak te inrtoduceren en het voorbereidend onderwijs. Voorwaar
> geen bescheiden ambitie!
>
> Ze zoeken daarbij advies/assistentie voor een port naar Linux. Maandag
> a.s. krijg ik thuis (gouda) een demo. Ik weet niks van MS Visual Studio
> of vervangers voor Linux, hellup!
>
> Is er iemand die hier iets over kan zeggen?, belangstelling heeft om op
> [...]

Aaai, een quote als: "Daarvoor moeten we visual studio installeren op een
linux-pc" geeft aan dat er nog aardig wat educatie nodig gaat zijn om dat
clubje zover te krijgen dat ze echt iets voor Linux kunnen bouwen.

Lang verhaal kort: er is geen visual studio voor Linux. Er is wel een
compiler suite en verschillende IDE's maar dat zijn geen drop in
replacements for VS.

Het lijkt mij het best als de natuurkundeleraren/programmeurs
met een 1 of meerdere ervaren Linux ontwikkelaars gaan praten. Wellicht
kunnen ze een keertje langskomen op de hackerspace van Den Haag: revspace
daar zijn wel de nodige mensen die ze verder kunnen helpen. Bijvoorkeur
op een dinsdag avond, want dat is onze vaste openings-avond en dan zijn
er dus veel mensen aanwezig.

Iets om alvast aan hun door te geven om over na te denken, onder
welke licentie zijn ze van plan deze software uit te brengen? Ik moet
namelijk eerlijk zeggen dat als het niet onder een open licentie wordt
uitgebracht (dus bijvoorbeeld BSD of GPL)dat mijn interesse om te helpen
dan erg snel afneemt, en ik denk niet dat ik de enige ben die er zo
tegen aan kijkt.

MvG,

Hans