[linux] Re: Hoe pas ik dit programma aan voor cmake?

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Ma Apr 16 21:19:15 CEST 2012

On 04/16/12 08:02, Julien Michielsen wrote:
> [...]
> cmake src   (met  src wijzend naar de source-directory, en ook de

> Die laatste regel (A line of code such as
> "cmake_minimum_required(VERSION 2.8)  should be added at the top of the
> file" begrijp ik niet.  Dit "at the top of the file" kan moeilijk naar
> EEN bestand
> wijzen binnen een directory (die 5 *.cpp files telt, en 6 subdirectories
> (waaronder een subdir genaamd CMakeFiles).  Voorzover er een bestand in
> aanmerking komt om zo'n regel te krijgen leek mij dit main.cpp
> Daar heb ik zo'n regel geplaatst, maar dat verbeterde niets:

Ik weet helemaal niks van cmake, maar main.cpp moet in ieder geval niet
de plek zijn om zo'n statement toe te voegen. cpp files zijn C++
bestanden, dus niet van cmake.

> Is dit genoeg voor jullie om een hint te geven hoe dit programma
> door cmake te krijgen?
> Vast hartelijk dank!

http://stellarium.org/wiki/index.php/Compilation_on_Linux al gelezen en
de instructies gevolgd?