[linux] Re: C-vraag (onder wx-widgets)

Zo Feb 12 05:09:56 CET 2012

On 02/11/12 19:26, Julien Michielsen wrote:
..[]
  Nu verdergaand met de reactie van Daniel:
On 02/11/12 11:06, Daniel von Asmuth wrote:

> Denk dat het toch een stukje dieper zit:
> regel 46 van cpp bevat:
> #include "config.h"
> en is indirect een aanroep van deze header file.
> Vervolgens komt de volgende foutmelding, wanneer de compiler
> comfig.h ingaat, en regel 27, colom 30 bereikt. Daar staat:
> const wxString  APP_VERSION =   "6.1.3";
> en blijkbaar gaat het mis omdat wxString slecht gedefinieerd is.
>
> Om verder te kunnen zou ik C++ moeten leren, en ik besteed die
> moeite liever aan het leren van Ruby.  De maker van deze source
> (Ron Lee van Debian, ook actief op wxWidgets) zal hopelijk wel
> [...]
zojuist heb ik gelezen op
http://wiki.wxwidgets.org/Converting_everything_to_and_from_wxString
dat de aanroep van na de upgrade van wxwidgets, wxstring anders
moet worden aangeroepen. Zo staat op de hierbovengenoemde URL
MessageBox("I'm a mistake!")   // WRONG in WxWidgets 2.8 (OK in 2.9)

Als dit fout blijkt, dan is het niet zo moeilijk te begrijpen dat de
regel van verder boven
const wxString  APP_VERSION =   "6.1.3";
niet meer door de compiler komt.

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl