[linux] Re: wat is dit? (vlc, ld.so)

Do Jan 5 17:37:04 CET 2012

Aldus schreef Udo van den Heuvel op Thu, Jan 05, 2012 at 01:35:18PM +0100:

> $ vlc *mkv
> VLC media player 1.1.13 The Luggage (revision exported)

VLC is een programma om multimedia bestanden af te spelen.
	Zie http://www.videolan.org/vlc/download-fedora.html
Je kunt het probleem vermoedelijk oplossen met een commando als
	yum remove vlc
Fedora is een test versie van Red Hat Enterprise Linux. De kans
op bugs is vrij groot.

> Blocked: call to unsetenv("DBUS_ACTIVATION_ADDRESS")
> Blocked: call to unsetenv("DBUS_ACTIVATION_BUS_TYPE")

Dit lijkt me iets met permissies te zijn. SElinux misschien?

> [0x6cc050] main libvlc: Running vlc with the default interface. Use
> 'cvlc' to use vlc without interface.

Dit lijkt me een geval van Read The Fine Manual

> Inconsistency detected by ld.so: dl-tls.c: 76: _dl_next_tls_modid:
> Assertion `result <= _rtld_local._dl_tls_max_dtv_idx + 1' failed!
>
> Is dit een glibc bug?

Dit lijkt me een geval van een 'failed assertion' (gedetecteerd door
de Linux program loader) in het programma. Bouw het programma zelf
opnieuw van de source code met de debug optie geactiveerd en start
het vanuit GDB of een andere debugger als je zelf wilt hacken of
rapporteer de error aan de makers van VLC.

Suc6,

Daniel von Asmuth

--

	sent from my Ikea desktop