[linux] Re: volgende NLLGG-bijeenkomst: een kde4-lezing?

Ma Jan 9 16:25:18 CET 2012

On 01/07/12 12:26, Richard wrote:
> Wat begrijp je niet, of waar wil je meer over weten?

Laat ik ermee beginnen dat ik redelijk goed mijn weg wist
onder KDE-3.  Wilde ik een programma op kunnen starten,
dan pootte ik een link op mijn bureaublad, zette daar een
icon bij, en klikte daarop om het te starten. Dat vond ik
redelijk gemakkelijk, en daar was ik tevreden mee. Om een
reden die mij duister is heeft men - alsof het microsoft is -
bepaald dat kde een niveau omhoog moest, en dat er dingen
als plasma en widgets aan moesten worden gekoppeld. En
er zijn nogal wat distributies die ervoor hebben gekozen:
"Ja hoor, LXDE, en anderen. Fedora biedt zijn meest recente
distro naast Gnome ook aan met deze desktop. Valt best
wel mee te werken. En vergeet Black Box niet, enz..."
  Om die reden wil ik wel een inspanning doen KDE4 te leren, en
lijkt dat mij beter dan me schrap te zetten, en halsstarrig
kde4 te weigeren.
Maar ik ken niemand die daar een instructief uurtje over vol
kan (en wil) praten.  Maar er zal hier vast wel iemand zijn
die zo iemand kent.  En dan kom ik graag luisteren en leren.

Julien

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl