[linux] Re: volgende NLLGG-bijeenkomst: een kde4-lezing?

Hans Paijmans J.J.Paijmans op uvt.nl
Di Jan 10 20:22:21 CET 2012

Richard <ml op radoeka.nl> wrote:
Op dinsdag 10 januari 2012 10:34:17 schreef Julien Michielsen:
> Binnenin het frame rechts onderin het beeld (waar de grote pijl heen
> wijst) zou ik graag een set van zo'n acht programma's die ik een paar
> keer per dag gebruik (writer, calc, firefox e.d.) willen zetten, maar ik
> weet niet hoe.

Open je menu knop linksonder met de Gecko erop. Zoek de applicatie op,
context muis knop op de desbetreffende applicatie -> aan bureaublad toevoegen.

Of meer Geeky kopieer de desbetreffende applicaties van
/usr/share/applications/kde4 naar ~/Desktop.

--
Richard

Gewoon rechter muisknop, kies 'nieuw', dan 'applicatie'... Zoals ook onder kde3.
Verschil met kde4 is dat deze laatste zowel op de desktop zelf als in datspeciake windiw icons kan zetten.

--
Sent from my Android phone with K-9 Mail. Please excuse my brevity.