[linux] Re: kan filepermissies niet veranderen...

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Zo Jul 1 22:09:11 CEST 2012

On 07/01/12 21:41, Hans Paijmans wrote:

> Zo te zien niet...
>
> paai op paai:/Data2/Muziek/DeGroot$ lsattr 09_president/
> -----------------e- 09_president/Boudewijn de Groot - Het geluid van de
> stilte.mp3

Mmm, dan weet ik het even niet. Dan begin ik toch te twijfelen aan je
bewering dat het filesystem wel rw gemount is. Misschien was dit
origineel wel het geval, maar heeft de kernel besloten (vanwege een fs
corruption) om het filesystem read-only te mounten? Dit kun je zien in
dmesg, en/of de syslog. Als dit het geval is, dan is het een kwestie van
umounten, en fsck er op los laten. Meestal komt het dan wel goed. Kun je
wel andere schrijf acties uitvoeren op dat filesystem?

Ik weet even niet wat er anders aan de hand kan zijn. Je lijkt genoeg
rechten te hebben om het uit te voeren.