[linux] Re: kan filepermissies niet veranderen...

Hans Paijmans J.J.Paijmans op uvt.nl
Ma Jul 2 09:29:36 CEST 2012

On 07/01/2012 10:09 PM, Bart-Jan Vrielink wrote:

> Mmm, dan weet ik het even niet. Dan begin ik toch te twijfelen aan je
> bewering dat het filesystem wel rw gemount is. Misschien was dit
> origineel wel het geval, maar heeft de kernel besloten (vanwege een fs
> corruption) om het filesystem read-only te mounten? Dit kun je zien in
> dmesg, en/of de syslog. Als dit het geval is, dan is het een kwestie van
> umounten, en fsck er op los laten. Meestal komt het dan wel goed. Kun je
> wel andere schrijf acties uitvoeren op dat filesystem?
>
> Ik weet even niet wat er anders aan de hand kan zijn. Je lijkt genoeg
> [...]

Ik gebruik altijd de ugoa+rwx opties bij chmod. Nu eens met 0755
geprobeerd en nu gaat het wel... Snap het niet.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI       013-4662693