[linux] Re: Verder gaand op eerdere vraag over hp laser printers

Wo Jun 20 15:49:08 CEST 2012

Aldus schreef Julien Michielsen op Wed, Jun 20, 2012 at 03:12:57PM +0200:
> [...]
> dat me niet lukte. Die vraag was onduidelijk gesteld, en ik ben er weinig
> mee opgeschoten.
> Hiermee een tweede poging.
> Ik heb een HP Laserjet P1102, die ik met een USB-kabel op een
> Suse 12.1 systeem heb aangesloten. De configuratie van de printer
> gaat via hplip (3.12.6). Of beter gezegd: "zou moeten gaan via hplip".
> Nadat ik hplip heb opgestart, en de gevraagde vragen heb beantwoord
> (bijna altijd een enter voor het default, op het root-password na ;-) )
> eindigt hplip met de melding "no devices found" (zoals te zien is op

Probeer het ding eens via het netwerk aan te sluiten.

> Wanneer ik de printer bekijk onder cups, zoals
> http://michkloo.home.xs4all.nl/cups.html , dan krijg ik "requires propritery
> plugin" te zien, ook al is de printer met hplips geinteresseerd, terwijl

Ik heb het even opgezocht, maar de 1102 is geen normale HP Laserjet
printer, maar een zogenaamde 'winprinter', wat de HP brochure
'host-based printing' noemt. Heel miscchien zou het met de HPLIP driver
werken. (zit die standaard bij SuSE Linux?).

Het advies is om het apparaat terug naar de winkel te brengen en een
echte printer te kopen.

Gegooglede link-van-de-dag: https://answers.launchpad.net/hplip/+question/200200

Suc6,

Daniel