[linux] Re: Verder gaand op eerdere vraag over hp laser printers

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Wo Jun 20 22:10:34 CEST 2012

On 20-06-12 15:12, Julien Michielsen wrote:
> Tijdje geleden stelde ik een vraag over het printen met een
> hp-printer dat me niet lukte. Die vraag was onduidelijk gesteld, en
> ik ben er weinig mee opgeschoten. Hiermee een tweede poging. Ik heb
> een HP Laserjet P1102, die ik met een USB-kabel op een Suse 12.1
> systeem heb aangesloten. De configuratie van de printer gaat via
> hplip (3.12.6). Of beter gezegd: "zou moeten gaan via hplip". Nadat
> ik hplip heb opgestart, en de gevraagde vragen heb beantwoord (bijna
> altijd een enter voor het default, op het root-password na ;-) )
> [...]

Hmm, ik heb hier ook een HP printer, bij mij was het het makkelijkst om
die direct vanuit cups te configureren. Een detail verschil is dat die
van mij direct aan het netwerk hangt ipv USB.

Overigens zou volgens openprinting.org jouw printer moeten werken via
foo2zjs, ik heb verder niet nagezocht in welk driver package die zou
moeten zitten.

Ik zou zeggen; probeer eens een printer aan te maken via de cups
webinterface. Grote kans dat het daarmee wel lukt.

mvg,
    Guus