[linux] Re: Workshop Linux Packaging zaterdag 16 juni

Richard ml op radoeka.nl
Zo mei 13 08:33:54 CEST 2012

Op zondag 13 mei 2012 07:13:41 schreef Hans de Goede:
> Op zaterdag 16 juni organiseren we een Linux packaging workshop voor mensen
> die willen leren rpm of deb packages te maken.
>
> We hebben 3 ervaren Fedora packagers en 2 ervaren Debian packagers weten
> te strikken om een jullie een dag lang te helpen met het maken van je
> eigen package.

Leuk initiatief.  Ik mis eigenlijk wel een praatje over de openbuild service.

Met die service is het mogelijk om tegelijkertijd voor heel veel distributies,
archs en versies packages te bouwen (zowel rpm als deb).  Een voorbeeld
hiervan is het inkomstenbelastingpakket, zie:
http://download.opensuse.org/repositories/home:/rbos:/ib/