[linux] Re: HP: koude schouder voor Linux

Hans de Goede j.w.r.degoede op gmail.com
Zo mei 27 09:32:45 CEST 2012

Hoi,

On 05/26/2012 08:00 PM, Julien Michielsen wrote:
> Tijdje geleden was ik de moeilijkheden met mijn Samsung laserprinter
> zat, en dacht ik voor zeker te kiezen met een HP laserprinter. Toen ik
> daar blijvend problemen mee kreeg, nam ik contact op met de
> Nederlandse helpdesk van HP. Die wisten niet meer (en minder ;-) ) te
> zeggen dan:

Juiste fabrikant, verkeerde kanaal HP was een van de eerste en is nog
steeds een van die weinige die er voor zorgt dat hun printers volledige
werken onder Linux. Dat hun reguliere helpdesk hier weinig van weet verbaasd
me niks. Maar ze hebben je wel de juiste kant op gestuurd, naar:
http://www.hplip.net hplip is een door HP *betaalde* ontwikkelaars
ontwikkelde bibliotheek voor het gebruik van HP printers onder Linux.

hplip heeft ongetwijfeld en mailinglist en / of forum als je daar om hulp
vraagt wordt je ongetwijfeld verder geholpen.

Dus nogmaals: je hebt de goede fabrikant gekozen als het om printers
met goede Linux ondersteuning gaat!

MvG,

Hans