[linux] Re: HP: koude schouder voor Linux

Zo mei 27 11:37:56 CEST 2012

Aldus schreef Julien Michielsen op Sat, May 26, 2012 at 08:00:53PM +0200:
> Tijdje geleden was ik de moeilijkheden met mijn Samsung laserprinter
> zat, en dacht ik voor zeker te kiezen met een HP laserprinter. Toen ik
> daar blijvend problemen mee kreeg, nam ik contact op met de

Nu vragen wij ons vooral af wat het probleem dan wel is.

> Nederlandse helpdesk van HP. Die wisten niet meer (en minder ;-) ) te
> zeggen dan:
> HP Klantenondersteuning http://www.hp.nl/diagnose/

Ik gebruik al vele jaren een HP laserprinter en ook op het werk kom ik
ze vaak tegen en net zo lang werken ze al prima met Linux. Tegenwoordig
kun je uit minstens drie verschillende drivers kiezen.

De heer Bill Gates kwam ooit met het idee dat iedere onderdaan een VW,
pardon PC zou moeten gebruiken. Dat heeft een hoop ellende opgeleverd,
onder andere met zogenaamde heldesks waarvoor je een Euro per minuut
betaalt, maar nooit iets krijgt wat op hulp lijkt.

Geachte heer/mevrouw michielsen,

> Dank u wel voor het gebruik van de HP Klantenondersteuning.
>
> U geeft aan problemen te hebben met de installatie van uw Laserjet P1102
> onder Linux.
>
> Tot mijn spijt valt dit buiten de grenzen van onze ondersteuning. Vragen
> mbt Linux en Server versies van Windows worden helaas niet in

Tsja, toen ik op een HP netserver werkte moesten we liegen dat we een
Server versie van Windows gebruikten, ook al is er geen verschil met de
desktop versie.

> Denk dus nog even na voor je een HP printer koopt ....

Lees eerst je service kontrakt goed na voordat je tekent. Als je geen
service kontrakt kunt betalen, dan moet je je problemen zelf oplossen.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....