[linux] voor bank verplichte virusscanner?

meine trialero op gmx.com
Ma Apr 8 20:43:55 CEST 2013

hoi,

op security.nl staat een stuk over de voorwaarden die banken stellen aan veilig gebruik van hun internetdiensten. https://www.security.nl/artikel/45777/1/%27Banken_minder_gul_bij_oude_virusscanner%27.html

het verhaal over updates en firewall kan ik als Linux gebruiker volgen, maar 'in ieder geval anti-virussoftware' wordt voor mij wat lastig. op internet zoeken naar virusscanners voor Linux kom ik niet veel tegen, behalve een Free Edition van AVG http://free.avg.com/us-en/download.prd-alf. op zich is AVG wel goed.

nu weet ik niet of de soep bij banken zo heet wordt gegeten, maar anti-virus is misschien toch wel het overwegen waard. je ziet dat Mac gebruikers steeds vaker de klos zijn en ergens hebben Mac en Linux iets gemeen...

ben benieuwd naar jullie mening en ervaring! heeft iemand AVG voor Linux draaien?

BTW, geeft SELinux me nog extra punten bij de bank?

--
//meine