[linux] Re: Petitie van Open Source Webwinkel Hettes

Za Apr 20 12:01:22 CEST 2013

Het is natuurlijk mogelijk dat u gelijk hebt, maar het kan geen kwaad om
het toch een keer te proberen.

Aldus schreef Nico Bouthoorn op Sat, Apr 20, 2013 at 09:58:15AM +0200:
> Ik begrijp niet helemaal, het is toch mogelijk om zelf een pc samen te
> stellen  en deze te verkopen met een linux os.  Dan heb je niets te
> maken met leveranciers.
> en zie voor laptops bijv:
> http://search.euro.dell.com/results.aspx?s=gen&c=nl&l=nl&cs=&k=linux&cat=all&x=0&y=0
>
> ze zijn best te koop
>
> Nico

Als je niets te maken wilt hebben met leveranciers, dan moet je een
hectare grond in de Sahara kopen, het zand afgraven en daarvan 'chips'
maken. De apparatuur is gewoon te koop in Veldhoven (je moet wel een
paar slordige miljardjes meebrengen).

Natuurlijk kun je gewoon PC's inkopen of moederborden en andere
componenten inkopen en assembleren en verkopen met Linux. Waarschijnlijk
heb je dan ook een Windows-licentie gekocht, maar je bent niet verplicht
om Windows te gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....