[linux] Re: W7 opnieuw installeren op HP pc.

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Zo Dec 15 19:35:07 CET 2013

Op 15 dec. 2013 18:56 schreef "Aljo ´ubuntu´ Wijnands" <
ubuntu op aljo-online.com> het volgende:

> Precies, ware het niet dat op de herstel partitie Windows Vista staat
> terwijl bij het recovery process gerekend wordt met Windows 7.
>
> Dit is lastig.
Klopt, maar de oplossing valt -waarschijnlijk- wel mee.
Een beetje OT op een Linux lijst, maar bij W7 (en vista) loopt het
opstartproces wel vaker in de soep.
De snelste oplossing:
- zoek de iso van W7 op (let op met 32 of 64 bit)
- brand dat image op een dvd
- start op van die dvd

Ik weet ff niet meer hoe het proces precies verloopt, maar je kunt ergens
kiezen voor herstel. Als dat een keer loopt, is het tijd voor koffie. De
wizard gaat van alles controleren en evt fixen, en met wat geluk werkt het
dan weer.
Tot nog toe is het telkens gelukt...

De beschrijving is wat vaag, maar helaas is Microsoft zelf ook erg vaag
over deze processen (zowel het bootproces als het herstel).

mvg, Guus