[linux] Re: De invloed van een brief aan de Tweede Kamer is veel minder gering dan je zou denken

Di Dec 17 23:24:11 CET 2013

Aldus schreef meine op Tue, Dec 17, 2013 at 09:01:09PM +0100:
> "De invloed van een brief aan de Tweede Kamer is veel minder gering dan je zou denken".
>
> de ontaarding van de draad komt IMO doordat er best al wel veel brieven richting TK zijn gegaan, TK ook het nodige heeft gevraagd aan ministers, etc, etc, en de TK vooral nooit een *echt* punt heeft gemaakt van de monopolitonemie van redmondware in Nederland.
>
> als dit klinkt naar NiOV of Comply or Explain is mijn opzet geslaagd ;-)

De Tweede Kamer heeft in 2002 de Motie Vendrik aangenomen. De Regering
heeft in 2007 daarop het NOiV plan gelanceerd en daarmee heeft Nederland
dus een voorkeursbeleid voor Open Standaarden en Open Source. Sindsdien
heb ik de indruk gekregen dat de Overheid wel in dit beleid gelooft,
maar dat het niet de bedoeling is dat het invloed heeft op de praktijk.

> [...]
>
> daarnaast kunnen we ook -- let op, daar gaan we -- misschien als NLLGG, *NIX en *buntu verenigingen een gerichte band met Kamerleden opbouwen om hen te informeren. dan kunnen meer brieven in een betere voedingsbodem komen, met misschien als resultaat dat er meer in beweging komt. zoals in München werd gezegd: niet om het geld, maar om de vrijheid. na de moraal komt bij FOSS overigens toch vaak ook het geld ;-)

Kees Vendrik heeft enkele jaren geleden afscheid genomen van de
politiek. De vraag zou nu zijn of er geschikte kamerleden zijn
die een beetje oor voor de problematiek hebben (wat mij betreft
komen alle democratische partijen in aanmerking - de Piratenpartij
heeft helaas 0 zetels in de Kamer).

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

	In het weekeinde werkt de NS vaak aan het spoor.
	Plan eventuele treinreizen graag op een vrijdag.