[linux] Fedora 20 password probleem

Arno H.P. Reuser reuser op xs4all.nl
Ma Dec 30 16:52:02 CET 2013

Ik heb Fedora 20 geinstalleerd en heb voortdurend problemen met het
correct verwerken van de wachtwoorden van de gebruikers accounts.

Ik ben ingelogd als root via TTY1 dmv het grafische inlog scherm. Ik kan
dan normaal werken. Als ik nu via ctrl-alt-f2 naar een console ga om in te
loggen als gewone gebruiker, dan wordt mijn wachtwoord de ene keer wel, en
de andere keer niet geaccepteerd.

Na afloggen en het systeem opnieuw opstarten lukt het wel. Ik kan dan als
gebruikers via de grafische inlog scherm inloggen en via ctrl-alt-f2 als
root naar de console. Of andersom, tenzij ik het later weer probeer.

Ik kan er geen lijn in ontdekken. De ene keer werkt het, de andere keer
niet. Suspend mode werkt ook niet. Proberen in te loggen na een suspend
leidt tot niet-herkende wachtwoorden.

Ik heb fedora nu voor de derde keer volledig opieuw geinstallleer en vraag
mij serieus af of dit wel een stabiel systeem is.

Heeft iemand wat bruikbare tips?

Groeten!

Arno