[linux] Re: Zoek hulp bij het toepassen/aanbrengen van kernel-patch

Di Jan 8 13:46:20 CET 2013

Aldus schreef Julien Michielsen op Tue, Jan 08, 2013 at 11:36:45AM +0100:

> [...]
> Please note the following marginal Attributes:
> ID# ATTRIBUTE_NAME          FLAG     VALUE WORST THRESH TYPE UPDATED
> WHEN_FAILED RAW_VALUE
> 190 Airflow_Temperature_Cel 0x0022   068   033   045    Old_age Always
> In_the_past 32
>
> michkloo:/mnt # smartctl -d auto -H /dev/sdb
> smartctl 6.0 2012-10-10 r3643 [i686-linux-3.1.10-1.16-desktop] (SUSE RPM)
> Copyright (C) 2002-12, Bruce Allen, Christian Franke, www.smartmontools.org
>
> === START OF READ SMART DATA SECTION ===
> SMART overall-health self-assessment test result: PASSED

Dat zegt weer hartelijk weinig, behalve dat de drive op dat moment vrij
heet was. Hebt u ook de offline tests uitgevoerd?
In het bijzonder zegt het niets over de elektronica en bekabeling, die
relevant zijn voor uw probleem.

> Beide lijken dus in orde te zijn.  Toch ben ik daarmee nog niet
> overtuigd.  Ik heb ook nog een derde, nieuwere disk.  Ik zal
> de klachten opleverende ata1 en ata2 loskoppelen en installeren
> op partities van een scsi/sata disk.  Veel vertrouwen in een goede

SCSI is niet hetzelfde als SATA, ook al lijkt een SATA disk van buiten
sterk op een SAS disk. Typische Windows PC's bevatten IDE/ATA/SATA
disks; de gebruikers denken vaak dat hun problemen door software
worden veroorzaakt.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....